კვინტილიანუსის საგანმანათლებლო პროგრამა თანამედროვე აქცენტებით
DOI:
https://doi.org/10.52340/atsu.2024.2.24.06საკვანძო სიტყვები:
კვინტილიანუის, აღზრდა, მასწავლებელი, მოსწავლე, სკოლა, საგნებიანოტაცია
წინამდებარე სტატიაში ვცდილობთ ვაჩვენოთ, როგორი თანამედროვეა უძველესი რომაელი ავტორი, მარკუს ფაბიუს კვინტილიანუსის იდეები და მეთოდები, საგანმანათლებლო პროგრამა, დამოკიდებულება აღსაზრდელებისადმი და მოთხოვნები მასწავლებლებისადმი, რა უნდა ვასწავლოთ და როგორ, როდის უნდა შევიყვანოთ სკოლაში, კერძო სკოლა ჯობია თუ საჯარო, თამაშით სწავლა - თუ სიმკაცრით, უცხო ენები უნდა ისწავლონ თუ არა, არის თუ არა მუსიკა საგანმანათლებლო პროგრამის მთავარი საგანი და სხვ.
წყაროები
Abbott, Don Paul. 2012. Reading, Writing, and Rhetoric in the Renaissance. A Short History of Writing Instruction: From Ancient Greece to Contemporary America. 3rd ed. Ed. James J. Murphy. New York: Routledge. Print.
Adamietz, J. 1986. ‘Quintilians “Institutio oratoria”. In Aufstieg und Niedergang der römischen Welt II.32.4. Berlin and New York, 2226–2271.
Barilli, R. 1989. Rhetoric, translated by G. Menozzi. Minneapolis, MN (Original edition; second edition 1983. La retorica: Storia e teoria. L’arte della persuasione da Aristotle ai giorni nostri. Milan.
Briggs, A.C. 2004. Philosophy and Rhetoric in Quintilian’s Paideia. PhD diss. Virginia.
Brink, C.O. 1989. ‘Quintilian’s De Causis Corruptae Eloquentiae and Tacitus’ Dialogus de Oratoribus’. Classical Quarterly 39.2, 1989:472–503.
Celentano, M.S. 2003. ‘Book VI of Quintilian’s Institutio Oratoria: The Transmission of Knowledge, Historical and Cultural Topicalities, and Autobiographic Experience’. In Quintilian and the Law, edited by O. Tellegen-Couperus. Leuven.
Fleming, D. 1998. Rhetoric as a Course of Study. College English 61.2. Print.
Johnston, P. 1997. Body Politic. New York, NY. Jones, P. 2016. ‘Some 2,000-year-old Teaching Tips for Oxford’s New Vice-Chancellor’. The Spectator, 30 January 2016: 23.
Kasper, B.B. 2005. ‘Education Reform 1983–1994: New Ideas or the Rebirth of Quintilian’s Ideologies?’ American Educational History Journal 32.2, 2005: 175–182.
Katula, R.A. 2003. ‘Quintilian on the Art of Emotional Appeal’. Rhetoric Review 22.1.
Reagan T. 1983. ‘The Institutio Oratoria: Quintilian’s Contribution to Educational Theory and Practice’. Vitae Scholasticae 2, 1983:405-17.
Reinhardt, T. and M. Winterbottom, eds. 2006. Quintilian, Institutio Oratoria Book 2. Oxford.