რეფლექსია როგორც პროფესიული განვითარების ინსტრუმენტი ინგლისური ენის ქართველი მასწავლებლების გამოცდილებაზე დაყრდნობით

ავტორები

  • თამთა დემეტრაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი ავტორი

DOI:

https://doi.org/10.52340/atsu.2024.23.01.22

საკვანძო სიტყვები:

რეფლექსია, მასწავლებლების პროფესიული განვითარება, ინგლისური ენის მასწავლებლები

ანოტაცია

დღეს, როგორც არასდროს, აქტუალურია მასწავლებლის როლი და მისი პროფესიული განვითარება. ამჟამად ძირითად მეთოდიკურ ორიენტირად მოსწავლეზე ორიენტირებული მიდგომაა პრიორიტეტული. წარმატებული მასწავლებელი  მოსწავლეზე ორიენტირებულია და ამაში  პედაგოგს პროფესიული განვითარება ეხმარება. მასწავლებლების პროფესიულ განვითარებას კი რეფლექსია უწყობს ხელს.  წლების განმავლობაში სხვადასხვა ინიციატივის და კანონის ცვლილების ფონზე მასწავლებლებს უწევდათ დაეწერათ ის გარკვეული სახით და დოზით.  ამდენად, დაგროვდა მასწავლებლების რეფლექსიები, მაგრამ რეფლექსიის ეფექტურობა და მასწავლებლების დამოკიდებულება ჯერ ჯეროვანი შესწავლის საგანი არ გამხდარა. სწორედ ინგლისური ენის მასწავლებლების მიერ რეფლექსიის ცნების და მნიშვნელობის კონცეპტუალიზაციას და მათ მიერვე განხორციელებული რეფლექსიის პროცესის მათეული შეფასების შესწავლას ისახავს მიზნად წარმოდგენილი ნაშრომი. წარმოდგენილი სტატია არის სადისერტაციო ნაშრომისთვის განხორციელებული ერთი დიდი კვლევის  ნაწილი, რომელიც დაფუძნებულია მანამდე ჩატარებულ სამაგიდო კვლევაზე და მიღებულ შედეგებზე. სტატიაში აქცენტი გაკეთებულია კვლევაში ჩართული მასწავლებლების  სუბიექტურ შეფასებაზე რეფლექსიის რაობასა და მიზანთან მიმართებაში და  იმ სირთულეებზე, რომელსაც მასწავლებლები აწყდებიან რეფლექსიის დროს. ასევე შევეცადეთ დაგვეფიქსირებინა მასწავლებლების დამოკიდებულება რეფლექსიისა და რეფლექსიის წერის მიმართ და დაგვედგინა რამდენად განიხილავენ მას მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისთვის საჭირო და მნიშვნელოვან კომპონენტად.

წყაროები

განათლების და მეცნიერების სამინისტრო. მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის შეფასება. 2023 https://edu.aris.ge/news/wp-content/uploads/2023/12/53bb71_92c6abb687bc405bb1dc063dab514b5c.pdf

ინგლისური ენის სწავლების სტრატეგია ზოგადი განათლებისთვის 2022-2030. https://www.mes.gov.ge/mesgifs/1667991332_%E1%83%98%E1%83%9C%E1%83%92%E1%83%9A%E1%83%98%E1%83%A1%E1%83%A3%E1%83%A0%E1%83%98%20%E1%83%94%E1%83%9C%E1%83%98%E1%83%A1%20%E1%83%A1%E1%83%AC%E1%83%90%E1%83%95%E1%83%9A%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%98%E1%83%A1%20%E1%83%A1%E1%83%A2%E1%83%A0%E1%83%90%E1%83%A2%E1%83%94%E1%83%92%E1%83%98%E1%83%90%20%E1%83%96%E1%83%9D%E1%83%92%E1%83%90%E1%83%93%E1%83%98%20%E1%83%92%E1%83%90%E1%83%9C%E1%83%90%E1%83%97%E1%83%9A%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%98%E1%83%A1%E1%83%97%E1%83%95%E1%83%98%E1%83%A1%202022-2030.pdf

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემა. 2011

https://www.matsne.gov.ge/ka/document/view/1335610?publication=0

პედაგოგიური გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, თბილისი, 2016

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო. ეროვნული სასწავლო გეგმა 2018-2024. მოძიებულია 20.09.2023 https://mes.gov.ge/content.php?t=srch&search=%E1%83%94%E1%83%A0%E1%83%9D%E1%83%95%E1%83%9C%E1%83%A3%E1%83%9A%E1%83%98%20%E1%83%A1%E1%83%90%E1%83%A1%E1%83%AC%E1%83%90%E1%83%95%E1%83%9A%E1%83%9D%20%E1%83%92%E1%83%94%E1%83%92%E1%83%9B%E1%83%90%202018-2024&id =3929&lang=geo

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის ბრძანება №1014 მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის დამტკიცების შესახებ. 2008. მოძიებულია 15.11.2023

https://matsne.gov.ge/ka/document/view/80548?publication=0

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის ბრძანება გარე დაკვირვების წესის დამტკიცების შესახებ. 2017. მოძიებულია 20.10.2023 https://matsne.gov.ge/ka/document/view/3676756?publication=0

საქართველოს მთავრობის დადგენილება მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის დამტკიცების შესახებ. 2015. მოძიებულია 20.11.2023

https://matsne.gov.ge/ka/document/view/2739007?publication=0

საქართველოს მთავრობის დადგენილება, „მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს მთავრობის 2019 წლის 23 მაისის №241 დადგენილებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე. 2020. მოძიებულია 15.11.2023 https://matsne.gov.ge/ka/document/view/4907094?publication=0

საქართველოს მთავრობის დადგენილება, „მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს მთავრობის 2019 წლის 23 მაისის №241 დადგენილებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე. 2023. მოძიებულია 10.11.2023

https://matsne.gov.ge/ka/document/view/5748972?publication=0

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო. ეროვნული სასწავლო გეგმა. 2018.

სამოქალაქო ინტეგრაციისა და ეროვნებათშორისი ურთიერთობების ცენტრი. ბიულეტენი რა უნდა ვიცოდეთ მასწავლებლების შესახებ საქართველოს სკოლებში. 2023. მოძიებულია 10.12.2023 https://cciir.ge/images/Analyrical_Bulletin_version.pdf

ჭანტურია, გ., ქადაგიძე მ., მელიქაძე გ. 2020. სასკოლო განათლების ისტორია 1990-2020. თბილისი.

Demetradze, T. 2023. „PERCEPTION OF REFLECTION IN TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT: THE CASE OF THE REPUBLIC OF GEORGIA.“ ICERI2023 Proceedings 2023.

Danielson, C. 2013. The Framework for Teaching Evaluation Instrument. http://danielsongroup.org/framework/

Dewey, J. 1910. How We Think. D.C Heath & Co Publishers, Boston, New York, Chicago.

Dewey, J. 1933. How we think: A restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. Boston, MA: Heath.

Farrell, T. 2024. Reflective Practice in Action: 80 Reflection Breaks for Busy Teachers. Corwin Press, CA.

Farrell, T. 1995. “Second language teaching: Whereare we and where are we going?” An interview with Jack Richards. Language Teaching: TheKorea TESOL Journal, 1995.

Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching. Pearson Education Limited.

https://edu.aris.ge/, მასწავლებელთა პროფესიული უნარების გამოცდაზე გამოყენებული ტესტები გამოქვეყნდა – გამოცდები 2022. 2022. მოძიებული 15.11.2023 https://edu.aris.ge/news/maswavlebelta-profesiuli-unarebis-gamocdaze-gamoyenebuli-testebi-gamoqveynda-gamocdebi-2022.html

Murphy, J.M. 2014. Reflective Teaching: Principles and Practices in Celce-Murcia. M., Brinton, D., & Snow, M. A. 2014. Teaching English as a second or foreign language. Boston, National Geographic Learning. 4th ed.

Mes.gov.ge, Teachers Certification Exams. 2011. მოძიებულია 15.11.2023 https://mes.gov.ge/content.php/content.php?id=2718&lang=eng

Richards, J. 1990. Beyond training: Approaches to teacher education in language teaching. Language Teacher 1990.

Richards, J.C. 1994. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press.

Richards, Jack C. & Lockhart, C. 1996. Reflective teaching in second language classrooms. Cambridge University Press.

Richards, J. C., & Farrell, T.S.C. 2011. Practice teaching: A reflective approach. New York, NY: Cambridge University Press.

SchonDonald, A. 1983. 1991. The Reflective Practitioner How Professionals Think in Action.

Templer, B. 2004. Reflective teaching in the low-resourse classroom: reinventing ourselves as teachers through self-scrutiny. Humanising Language Teaching.

www.edu.aris.ge, როგორ ნაწილდება უფროსი და წამყვანი მასწავლებლების რაოდენობა საგნების მიხედვით. 2016. მოძიებულია 15.11.2023 https://edu.aris.ge/news/rogor-nawildeba-ufrosi-da-wamyvani-maswavleblebis-raodenoba-sagnebis-mixedvit.html

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-10-02

გამოცემა

სექცია

განათლება

როგორ უნდა ციტირება

რეფლექსია როგორც პროფესიული განვითარების ინსტრუმენტი ინგლისური ენის ქართველი მასწავლებლების გამოცდილებაზე დაყრდნობით . (2024). აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მოამბე, 1(23), 262-292. https://doi.org/10.52340/atsu.2024.23.01.22

მსგავსი სტატიები

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.