მითი და ინტერპრეტაცია: ჰესიოდე
DOI:
https://doi.org/10.52340/atsu.2025.1.25.07საკვანძო სიტყვები:
მითი, ინტერპრეტაცია, ეპოსი, ჰესიოდე, პრომეთეანოტაცია
ჰესიოდესთან ინფორმაცია პრომეთეზე ორგანიზებულია ავტორის გარკვეული მსოფლმხედველობრივი პრინციპების შესაბამისად. ჰესიოდეს ამოსავალი დებულებაა: ზევსი უზენასი ღმერთია, სიმართლის მცველი და ამის გამო, მასთან დაპირისპირება ცოდვაა, რომელიც სამართლიან სასჯელსაც იმსახურებს პრომეთე. ასეთ ვითარებაში, ბუნებრივია, რომ პრომეთეს მითი ამ ავტორთან წარმოჩენილია როგორც მისი კონცეფციის საილუსტრაციო მაგალითი. როგორ ახერხებს ამას ჰესიოდე? იდეის რეალიზაციისთვის შეიძლებოდა ყოფილიყო ორი გზა: 1. თავად მითის გადაკეთება; 2. მითის ობიექტურად დატოვება, ხოლო საკვანძო პასაჟების თავისებური ინტერპრეტაცია. ამ გზების კვლევა არის სწორედ სტატიის მიზანი.
წყაროები
გორდეზიანი, რ. 2019. ბერძნული ლიტერატურა, „ლოგოსი“, თბილისი.
ჰესიოდე. 2013. სამუშაონი და დღენი, თარგმნა გიორგი კახიშვილმა, „ლოგოსი“, თბილისი.
Fritz, K. 2019. Pandora, Prometheus and Mythos in World Literature, London-Berlin.
Heitsch, E. 2003. Prometheus and Hesiod, Oxford.
Hesiod. 1989. Works and Days, ed. with Prolegomena and Commentary by M. L. West, Oxford at the Clarendon Press.
Hesiod. 1979. Theogony, ed. with Prolegomena and Commentary by M. L. West, Oxford at the Clarendon Press.
Kirka, G.S. 1976. Myth, its Meaning and Functions in Ancient and other Cultures, Cambridze University Press.
Prado, W.D. 2001. „The Philosphy of Prometheus“, Jounal of the Warbung Institutes, Warbung.
Raizis, M.B. 1981. From Caucasus to Pitsburgh, “Gnosis“.
Sechon, L. 1999. Myrh of Prometheus, Cambrigde University Press.
Wehrly, F. 1989. Hesiod’s Prometheus, Darmstadt.